WENDY THOMASSEN
Na jarenlange ervaring als leerkracht, remedial teacher en intern begeleider op verschillende basisscholen, ben ik op 11 november 2011 mijn eigen praktijk gestart voor het begeleiden van kinderen met leerproblemen. Het is geweldig om te ervaren hoe een kind weer zijn zelfvertrouwen terugkrijgt en een stap kan maken in zijn leerproces wanneer het onderwijs op maat krijgt aangeboden.
In 2002 heb ik mij via de Hogeschool Utrecht gespecialiseerd in het begeleiden van kinderen met leerproblemen. In 2009 heb ik de Masteropleiding Special Educational Needs (Leraar Speciaal Onderwijs) met succes afgerond. Wegens mijn affiniteit met rekenproblemen heb ik in 2014-2015 de cursus behandelaar van dyscalculie en rekenproblemen gevolgd bij de Landelijke Beroepsvereniging voor Remedial teachers.
In 2018 ben ik gestart met de opleiding systemisch coach bij trueNorth. Systemisch werk gaat over de werking van systemen en de invloed daarvan op ons functioneren. Systemisch werken is een manier om inzicht te krijgen in jouw eigen plek in een systeem en hoe jij je verhoudt tot anderen in dat systeem. Het geeft inzicht in jouw gedrag en ontwikkelde patronen die je kunnen belemmeringen in je ontwikkeling en groei. Een opstelling leidt tot meer inzicht, acceptatie en ruimte voor het maken van een nieuwe beweging, voorbij aan jouw gebruikelijke patroon. Het systemisch werken heeft mij persoonlijk veel gebracht en wegens mijn hart voor het onderwijs, was mijn wens om dit binnen het onderwijs te integreren. Zo kwam ik 2019 bij de training Groepsgeluk van Désirée Farro-Joosen. Met Groepsgeluk doe je een (organisatie)opstelling met de hele groep. Het maakt de dynamiek van de groep zichtbaar waarmee je vervolgens aan de slag kunt gaan om een fijn pedagogisch klimaat te creëren. In 2020-2021 was ik co-trainer bij de opleiding systemisch coach (trueNorth) en in 2021-2022 heb ik de bij dezelfde opleider Systemisch leiderschap en inzicht in teamdynamieken gevolgd.